Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

Η βροντή, τέλεια διάνοια (The thunder, perfect mind)




Η πρώτη είμαι και η έσχατη
Η τιμημένη και η περιφρονημένη
Η πόρνη και η αγία
Η σύζυγος και η παρθένα
Η μητέρα και η κόρη
Είμαι της μάνας μου τα μέλη
Η στείρα είμαι που έχει γιους πολλούς
Είμαι εκείνη που ο γάμος της είναι μεγάλος
Και σύζυγο δεν έχει
Είμαι η μαία και εκείνη που δεν γεννά
Είμαι η παρηγοριά των πόνων της γέννας μου
Εγώ είμαι η νύφη και ο γαμπρός
Και ο σύζυγός μου αυτός που με γέννησε.
Είμαι η μητέρα του πατέρα μου
Και η αδερφή του συζύγου μου
Και εκείνος είναι ο απόγονός μου.
(…)
Είμαι η ακατανόητη σιωπή
Και η ιδέα που συχνά έρχεται στη θύμηση
Είμαι η φωνή που ο ήχος της είναι πολλαπλός
Και η λέξη με την πολλαπλή εμφάνιση
Είμαι του ονόματός μου η προφορά.
(…)
Είμαι η γνώση και η άγνοια
Η αιδώς και η τόλμη
Είμαι αδιάντροπη και ντρέπομαι
Είμαι δύναμη και είμαι φόβος
Είμαι πόλεμος και ειρήνη
Δώστε σε μένα προσοχή.
Η ατιμασμένη είμαι και η σπουδαία
Στην φτώχεια και στον πλούτο μου δώστε προσοχή.




Απόσπασματα απο το "The thunder, perfect mind", ποιητικό κείμενο που περιλαμβανόταν στα χειρόγραφα του Ναγκ Χαμαντί της Αιγύπτου το 1945. 
Ολόκληρο το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου