«Το ελάφι ή μαύρη αντιλόπη είναι σύμβολο της ίδιας της καρδιάς. Η αντιλόπη είναι ανήσυχη, πηδάει με χαρά και μαγεύεται από τις οφθαλμαπάτες και τις αντανακλάσεις. Μια ιδιαίτερη ιδιότητα του ελαφιού είναι ότι το μαγεύει η μυρωδιά του μόσχου. Μη αντιλαμβανόμενη ότι βρίσκεται στο δικό του αφαλό, το ελάφι τρέχει παντού, αναζητώντας αυτή τη μυρωδιά, μέχρις ότου εξαντλείται. Παρόμοια, η υπέρτατη αλήθεια, η κοσμική συνείδηση, υπάρχει μέσα μας, κι όμως τρέχουμε αναζητώντας την προς κάθε κατεύθυνση.
Χαριτωμένο και ευγενικό, το ελάφι απεικονίζει τη φύση του ατόμου του τέταρτου τσάκρα. Τα μάτια του ελαφιού συμβολίζουν την αγνότητα και την αθωότητα. Τα μάτια ενός ατόμου του τέταρτου τσάκρα είναι εξίσου ελκυστικά, αθώα και αγνά. Το ελάφι λέγεται ότι μπορεί να πεθάνει για τον καθαρό ήχο. Παλαιότερα οι κυνηγοί χρησιμοποιούσαν φλάουτα που έπαιζαν το Τόντι Ράγκα για να μαγέψουν το ελάφι. Η αγάπη για τους εσωτερικούς ήχους (αναχάτα ναντά) είναι η αγάπη ενός ατόμου του τέταρτου τσάκρα.»
Harish Johari – Chakras. Energy Centers of Transformations
Μάνταλα
του Αναχάτα τσάκρα. Η αντιλόπη στο κάτω μέρος.
Από πάνω θεότητες που
αντιστοιχούν στο τσάκρα αυτό, και στο βάθος το Εξάγραμμο.
Την αντιλόπη τη συναντάμε στο μάνταλα του Αναχάτα τσάκρα, του τσάκρα της καρδιάς. Ντροπαλό, αλλά και χαριτωμένο ζώο, τρέχει γρήγορα και έχει μεγάλη ευκινησία. Ελαφρύ σαν αέρας, κάποιοι το έχουν χαρακτηρίσει «ένα ζώο της γης που έχει απελευθερωθεί από την βαρύτητα.» Συμβολίζει τη δύναμη αλλά και την ελαφρότητα της σκέψης και του συναισθήματος. Άλλωστε στο Αναχάτα κυριαρχεί και το Στοιχείο του Αέρα.
Στο
επίπεδο συνείδησης του Αναχάτα, ο άνθρωπος παρακινείται από συμπόνια,
ενσυναίσθηση και αφοσίωση σε στόχους που υπερβαίνουν την αυτοεπιβεβαίωση. Έχει
ξεπεράσει τις ενασχολήσεις των κατώτερων τσάκρα: ασφάλεια (1ο),
αισθησιασμός και σεξουαλικότητα (2ο), φήμη, δύναμη, εξουσία (3ο).
Είναι
στο χέρι μας να μην κυνηγάμε οφθαλμαπάτες και ψευδαισθήσεις, περιπλανώμενοι
δίχως σκοπό. Η Αντιλόπη ως σύμβολο, μας εμπνέει για εσωστρέφεια της συνείδησης,
για πραγματική μεταμόρφωση.
A
Girl with a Pet Antelope – India ca. 1750
Στα
έργα αυτού του είδους η αντιλόπη αναφέρεται ως ο απόντας εραστής. Η γυναίκα
θλίβεται και κλαίει γιατί λαχταρά την επιστροφή του αγαπημένου της. Η κλαίουσα
ιτιά που την περιβάλλει εντείνει την αίσθηση της θλίψης. Συμβολικά, πρόκειται για την απεικόνιση της
λαχτάρας της ανθρώπινης ψυχής για ένωση με το Θείο.
Warwick Goble – Woman walking through the woods with
a timid dun deer
R. J. Hohimer - Deer Woman
Frida Kahlo – Wounded
Deer
Girl feeding
deer c 1925, Herzbach & Wied
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου